TOVÁBB A TARTALOMRA
Peugeot Instinct Concept

PEUGEOT INSTINCT CONCEPT, KITERJESZTETT SZABADSÁG

Kiterjesztett szabadság

A PEUGEOT INSTINCT CONCEPT tervezésének mottója a szabadság. A vezetési mód megválasztásának szabadsága, a mozgás szabadsága, az okoseszközök nyújtotta szabadság. Ez az elképzelés a vásárlók vágyaira és igényeire reagál.

A PEUGEOT elképzelései szerint megalkotott autonóm járműben megtapasztalható vezetési élményen keresztül a márka neve az öröm fogalmával fonódik egybe.

Az autonóm vezetés jelenti majd az új fordulópontot az autózás történetében. Az összes járműgyártó alkalmazni fogja ezt a technológiát; a márkák közötti különbség a megvalósítás mikéntjében rejlik majd.

Az I.o.T. legjava

A világon elsőként mutatnak be olyan járművet, amelyben működőképesek a I.o.TInternet of Things / Dolgok internete platform okosmegoldásai. A Samsung ARTIKTM Cloud platformról van szó, amely összekapcsolja a járművet a felhasználó saját adatfelhőjével.

 

 
A reszponziv i-Cockpit 
A PEUGEOT Responsive i-Cockpit újraértelmezi az utastér fogalmát annak érdekében, hogy megfeleljen az autonóm vezetésből adódó új felhasználásoknak. A kezelőfelületek a kiválasztott helyváltoztatási módnak és a felhasználó profiljának megfelelően automatikusan végrehajtják a szükséges konfigurációkat a felhasználás előtt, közben és utána.
 
Egy shooting brake
A PEUGEOT INSTINCT CONCEPT az aerodinamikai újításokból letisztult, időtlen stílus született, amely érzelmi húrokat pendít meg.
 

Az I.O.T. legjava

 

A PEUGEOT INSTINCT CONCEPT az autózás közben elérhető internet alapú szolgáltatások tárházát kínálja. A tanulmány a deep learning tanulási módszerre támaszkodva alakítja ki a felhasználó profilját. Mindehhez a Samsung ARTIK Cloud I.o.T (Internet of Things) platformja hálózatba kapcsolja a felhasználó hétköznapi okoseszközeit, és összegyűjti az adatokat az okosórákból, az okostelefonokból, a közösségi hálózatokból. Az otthonautomatizálási készülékek – okostévé, streaming audio – és a számítógép szintúgy bekapcsolódnak a hálózatba. Az autó önmagában is egy elképesztően gazdag információforrás. Mindenütt jelen van a hétköznapjainkban: szokásos útvonalak, kedvenc helyek, vezetési szokások… A PEUGEOT és a data science területen tevékenykedő Sentiance az adatok feldolgozását és rendezését követően határozza meg az egyes felhasználók profilját. Ez egy dinamikus, folyamatosan gazdagodó kiértékelés, amely lehetővé teszi, hogy a PEUGEOT INSTINCT CONCEPT teljes mértékben felkészüljön és alkalmazkodjon a tulajdonosa igényeihez és vágyaihoz.

PÉLDÁK  

Hétfő, 7:45

Tizenöt perccel korábban indul a 8:30-as találkozóra, mint általában. Figyelembe véve a közúti forgalmat és az időjárást, a navigációs rendszer előkészítette az útvonalat, és a rendszer javasolta, hogy hamarabb induljon el. Az autóban, a FOCAL High-Fidelity rendszer kiváló hangzású zenét játszik, miközben a motor indításával páhuzamosan a ház reteszei az ajtózárakat.

Kedd, 21:00

Sportolás után fáradtan ül az autóba. Órája alapján a PEUGEOT INSTINCT CONCEPT Autonomous Soft módba kapcsolja magát. Így a haza úton már pihenhet. Ahogy közeledik a házhoz, a külső világítás bekapcsol, hogy megvilágítsa a parkolóhelyet.

Csütörtök, 8:00

Mivel az előző napi fizikai aktivitása nem volt elegendő, az autó azt javasolja, hogy inkább sétáljon, és parkoljon le az irodájától tíz perces sétára.

Péntek, 14:00

A megbeszélésre autópályán és kanyargós autóúton kell eljutnia. Az útvonal első részét Autonomous Sharp módban érdemes megtenni. Ezt követően, ismerve a dinamikus vezetés örömét, az autó a főút elején Drive Boost módba állítja át magát.

4 ÜZEMMÓD  

A négy üzemmód különösen finom kezelést tesz lehetővé. Így a Drive Boost a dinamikus vezetésre összpontosít. A Drive Relax ADAS-t (Advanced Driving Assistance Systems) használ a vezető segítésére. Ilyen például az automatikus fényszórókapcsolás vagy az aktív tempomat.

Autonóm üzemmódban az Autonomous Soft előnyben részesíti a kényelmet. Ebben az értelemben az utazások kicsit hosszabbak lehetnek, kedvezve filmnézésnek, olvasásnak vagy pihenésnek. Végül az autonóm éles üzemmód optimalizálja az utazási időt, és precíz és hatékony közúti viselkedést alkalmaz.

RESPONSIVE I-COCKPIT

Fforradalom mindenkinek

Eddig a tanulmányok talán túlságosan elitista képet rajzoltak az autonóm autókról, mintha a csúcskategóriának, és kizárólag az autó vezetőjének örömére szánták volna őket. A PEUGEOT elképzelése szakít ezzel a megközelítéssel. Az autonóm vezetésnek minél több emberhez el kell jutnia. Ezt a szándékot tükrözi a Responsive i-Cockpit adaptív és innovatív belső felépítés is.

 

A vezető környezete egy sima felületű kinematikai rendszerrel büszkélkedhet, amely a Drive és az Autonóm módok közötti váltáskor lép működésbe. Ekkor a kompakt kormánykerék és a billenőkapcsolók pultja eltűnik a műszerfalban, a gázpedál pedig visszahúzódik a lábtérben.
A vezető bármelyik üzemmódban ura a járműnek. Drive módban ez nyilvánvaló, az igazi meglepetés, hogy a PEUGEOT autonóm autója ezt Autonóm módban is tudja. Az autó a középkonzolon elhelyezett 9.7 colos kijelző mellett található i-Device segítségével vezérelhető. Csak egy mozdulat, és már meg is előztük az előttünk haladó járművet, ugyanilyen egyszerűen válthatunk Softból Sharp módba.

Drive módban a holografikus műszerfali kijelzőn jelennek meg a vezetéshez kapcsolódó információk: a jármű sebessége, a PHEV hajtáslánc két energia átalakítója közötti megoszlás, az akkumulátor töltöttsége stb. Az autó holtterében megjelenő járműre a digitális visszapillantó figyelmeztet.
Autonóm módban ezek a berendezések újabb, relevánsabb információkkal is ellátnak, hiszen mostantól, hogy a vezető nyugodtan hátra dőlhet, csupán az idő fogalma számít. A bennülők tisztában vannak azzal, hogy mekkora utat tettek már meg és mennyi van még hátra a menetidőből.
A különböző kapcsolási és vezetési módokhoz más-más hangulat tartozik. Nemcsak a megjelenített információk tartalma különbözik, hanem megváltozik az ülések helyzete, a világítás és a hangjelzés is.

FELÉPÍTÉS ÉS ANYAGOK

 

A Responsive i-Cockpit minden utasnak kitüntetett helyet biztosít még ebben a kompakt autóban is. Az egyéni komfortzóna megteremtéséhez az üléseket a repülőgépekéhez hasonlóan alakították ki. A testtel érintkező részeket – az üléslapot, a háttámlát és a fejtámaszt – egymástól külön alakították ki. Az alumínium szerkezetű üléslap továbbra is fix marad. A háttámla azonban mobil, a keresztirányú Y tengely körül forgatható. Az üléspozíciót attól függően állíthatjuk be, hogy éppen mit szeretnénk: ha pihenni, kinyújtózhatunk, ha vezetni, felülhetünk, ha pedig filmnézéssel vagy munkával kívánjuk múlatni az időt, válasszuk a köztes pozíciót.

Az autóban utazók egy chatbot-on keresztül kommunikálhatnak az autóval. A hangvezérelt személyi asszisztens a szolgáltatások széles választékához enged hozzáférést. Gyorsan és egyszerűen foglalhatunk például mozijegyet, vagy vásárolhatunk online.

 

Az anyagok is arra invitálnak, hogy magunkra szánjuk a felszabadult időt. A padló selymes érintése arra ösztönöz, hogy cipőnket levéve adjuk át magunkat a pihenésnek. A test vonalát követi és megtartja a 3D hurkolt ülésborítás. Ugyanez az anyag köszön vissza a középkonzol oldallapjain, az ajtópaneleken, az üléslapokon és a támlákon. A tarkó és a fej kényelmét szolgálja a bőrrel és rugalmas 3D hurkolt anyaggal bevont fejtámasz..

SHOOTING BRAKE A PEUGEOT-TÓL

DESIGN  

A PEUGEOT INSTINCT CONCEPT a legdivatosabb karosszériaformákból meríti az arányait. Az ívelt vonalak a lehető legszorosabban követik a szerkezeti elemeket és az utasteret. A PHEV hajtáslánc 300 lóerős teljesítményét vetíti előre a hosszan elnyúló motorháztető. A hangsúlyosan domborodó kerékjáratok az összkerékhajtású tanulmány kitűnő úttartását és nagy teljesítményét sejtetik.

Az orr-rész rendkívül kifejező. A LED-es fényszórók közepébe helyezett kamera lencséje, amely az emberi szem pupilláját idézi, folyamatosan pásztázza a jármű környezetét és információkkal látja el a vezetéstámogató rendszereket.

AERODINAMIKA

A mozgó jármű a levegő ellenállásával találkozik, ami jelentős energiát emészt fel. Az aerodinamikai mérnökök folyamatosan azon dolgoznak, hogy a légellenállás minél kisebb legyen, ami a fogyasztás csökkenését és az utazók kényelmét növeli. Ez utóbbi szempont egyre fontosabb lesz a jövőben. Az autonóm jármű utasai új tevékenységeknek adhatják át magukat utazás közben, új örömöket fedezhetnek fel.

 

A kétoldalt fénycsíkkal szegélyezett hűtőmaszk az autó mozgása közben különleges és egyedülálló szerepeket lát el. A közepén elhelyezett oroszlán fehér színű megvilágításával látványosan jelzi a közlekedőknek, hogy az autó autonóm módban közlekedik. 90 km/óra menetsebességtől fontos aerodinamikai funkciói vannak: egyrészt növeli a leszorítóerőt, másrészt a sebesség elérését követően kinyílik rajta egy speciális légbeömlő, amely a menetszél irányított elvezetését biztosítja, ami aztán a karosszéria légellenállását csökkenti számottevő mértékben. A légbeömlőn beáramló levegő a kerékjáratoknál távozik. A virtuális kerékburkolat kioltja az aerodinamikai interferenciát azáltal, hogy a futómű együtt dolgozik az ötküllős könnyűfém keréktárcsákkal, melyek még könnyebbek a felületükön futó szűk barázdáknak köszönhetően. Ugyanez az aerodinamikai megoldás hátul is visszaköszön. A levegő a karosszéria övvonalában, a hátsó ajtóban kialakított nyíláson át áramlik be, onnan a fénycsíkkal összekötött, 3D lámpák alatt található diffúzor felé veszi az irányt.

A domború napfénytető alacsonyan borul az utasok fölé. Vonalvezetését remekül kihangsúlyozza a karosszéria színével megegyező, három rétegű, mélykék lakk.