BELSŐ ÉGÉSŰ JÁRMŰVEK KARBANTARTÁSA
FOKOZOTT KARBANTARTÁS
Gépjárműve, használattól függően igényelhet normál vagy fokozott karbantartást. Annak érdekében, hogy gépjárművét minél tovább használhassa teljes megelégedéssel, kérjük vegye figyelembe az alábbiakat:
1. A gépjármű fokozott igénybevételének körülményei:
Az alábbi különleges körülmények között történő használat esetén gépjárműve fokozott igénybevételnek van kitéve, és speciális karbantartást igényel:
- Állandó váltott üzem
- Városi használat (pl. taxi, mentőautó, átlagos sebesség 20 km/ h alatt)
- Rövid útszakaszok gyakori megtétele hideg motorral (kevesebb, mint 10 km)
- Hosszabb tartózkodás:
- Poros levegőn
- Olyan országokban, ahol a PEUGEOT ajánlásainak nem megfelelő üzemanyagot forgalmaznak
- Az alábbi üzemanyagok használata, akár csak alkalomszerűen is: B20 vagy B30 biodízel (dízelmotorok) vagy 3%-nál több metanolt tartalmazó benzin (benzinmotorok)
2. A gépjármű fokozott igénybevételének iratokban történő rögzítésének szükségessége és elmaradásának esetleges következményei:
Karbantartás során a márkaszerviz a következő ellenőrzés időpontjának előírásakor javasolhatja a fokozott karbantartáshoz tartozó rövidebb időintervallumot, amennyiben azt az üzemeltetés indokolja, mely a gépjármű élettartamát pozitívan befolyásolhatja. Ezen bejegyzés nem kötelező, a használó érdekében, és a gépjármű megbízható, hosszú távú üzemelése érdekében javasolható.
3. A gépjármű fokozott igénybevételének lehetséges (műszaki és szerződéses) következményei:
A fokozott igénybevétel következtében a gépkocsi különféle egységei nagyobb elhasználódásnak vannak kitéve, így pl. a kenési rendszerében az olaj idő előtti elhasználódása következhet be, mely a motor élettartamára károsan hathat. A fokozott igénybevétel nem befolyásolja a gépjármű jótállását.
4. A gépjármű fokozott igénybevétele esetén felmerülő (szükséges vagy ajánlott) szervizintervallum elmaradásának lehetséges (műszaki és szerződéses) következményei:
- A motorolajból kirakódó szennyeződések károsíthatják a gépjármű alábbi részegységeit:
- Szelepek
- Kenési rendszer
- A gépjármű különböző forgó-kopó egységei az átlagosnál rövidebb időn belül elhasználódhatnak. Ebből kifolyólag szűkebb karbantartási/ellenőrzési periódusokat igényelnek.
A fokozott igénybevételű használatra vonatkozó karbantartási periódusok elmulasztása nem befolyásolja a gépjármű jótállását.
TURBÓS BENZINES MOTOROK
A PSA, a termékek megbízható, tartós működése érdekében, az 1,2 EB Turbo és 1,6 EP Turbo motorokkal szerelt járművek esetén az alábbi karbantartási intervallumokat írja elő:
a jelzett típusú motorokkal szerelt járműveket minden esetben az európai fokozott igénybevételre vonatkozó karbantartási intervallum (eltelt idő vagy megtett kilométer) alapján kell kezelni:
• 1,2 EB Turbo esetén: 15.000 km vagy 1 év futásteljesítményenkénti karbantartás
• 1,6 EP Turbo esetén: 20.000 km vagy 1 év futásteljesítményenkénti karbantartás
Amennyiben az előírt szervizintervallumot elmulasztja, úgy a mulasztással okozott műszaki meghibásodok esetén a gépkocsi elveszti a garanciát a mulasztás miatt meghibásodott alkatrészek tekintetében. Természetesen a fokozott igénybevétel önmagában, valamint a fokozott igénybevételű használatra vonatkozó karbantartási periódusok elmulasztása önmagában nem befolyásolja a gépjármű jótállását. Így a garancia változatlanul megmarad azon meghibásodások esetében, amelyek nem az előírt szervizintervallumok elmulasztása következményeként merülnek fel.